Alla inlägg under februari 2017

Av Matilda Lilliefeldt - 6 februari 2017 18:01

Jag hoppas att det blir en bättre dag imorgon. Det har vart en jobbig dag för mig idag. Nu ska jag sätta på en bra serie som jag har sett innan. Det känns bra att jag ha mina serier och mina filmer jag hade inte klarat mig utan dem. Annas sen ska jag inte göra något särskilt. Just nu håller jag på med att laga mat och frukost till imorgon till mig.

Av Matilda Lilliefeldt - 6 februari 2017 11:10

Jag lyssnar på musik och spelar tv-spel. Det är jätteroligt för attassistent tycker att det är så att jag tycker det är lätt.

Av Matilda Lilliefeldt - 3 februari 2017 12:07

Jag ska gå till min psykolog idag. Det ska bli skönt att prata med henne idag.

Av Matilda Lilliefeldt - 2 februari 2017 18:28

Idag har jag inte gjort så mycket. Och det tycker jag är skönt. Man måste få ta det lugnt ibland. Jag har bytt företag så nu har jag NOA. Dom hjälper mig med mina assistenter. Jag önskar att någon gång i framtiden att vi ska åka till Ullared jag och mina assistenter. Det är rörigt med assistenter. Man måste anställa nya människor. Det är jobbigt. Jag kollar mycket på film och serier det är min största hobby. Och jag har en väldigt busig hund och en jätte busig assistent som är min kompis på samma gång.

Se

Av Matilda Lilliefeldt - 2 februari 2017 12:46

Jag ska inte göra så mycket idag . Just nu så tittar en serie som heter vann pajer Diaries. Jag tycker den är bra. Jag tycker att det är bra att jag tittar på olika serier och filmer.

Av Matilda Lilliefeldt - 1 februari 2017 16:13

Jag tycker det är jobbigt att vara beroende av folk. Och måste ha hjälp med precis allt. Jag har haft assistenter sedan jag var väldigt liten. Nu har jag assistenter dygnet runt när jag flyttade hemifrån ungefär för fyra år sedan på heltid. Men mina föräldrar väldigt ofta men det gör dem mer än gärna det är väldigt bra att jag har mina föräldrar. Annars hade jag inte klarat mig. Det är jobbigt att vara bunden särskilt när det fattas folk och det tycker jag att det är jobbigt .ibland är det mitt eget fel att det fattas personal för att jag inte trivs med den personen som jobbar just då . Man passar ju inte med alla människor som man väljer.
Jag har en CP-skada i från födseln. Jag kämpar väldigt mycket att orka med den ibland så orkar jag inte med den mitt handikapp då bryter jag verkligen ihop men det är inte så ofta som jag i visar det. Folk kan inte heller fatta ibland att livet kan vara tufft för andra ibland. fattar precis hur de tänker i hjärnans huvuden. Att vi vi inte kan prata för oss vissa kan inte prata för att de har fått ett väldigt grovt handikapp men de är också människor som ni.
När jag gå på stan och oftast så tror folk att jag inte kan prata för mig själv och det kan jag. Jag tycker ni borde tänka på var ni säger till assistenter och brukare

Ovido - Quiz & Flashcards